AUXILIUM COLLEGE (AUTONOMOUS)

(Accredited by NAAC with A+ Grade with a CGP of 3.55 out of 4 in the 3rd cycle

Gandhi Nagar, Vellore – 632 006

ADMISSIONS 2020-2021

GENERAL INSTRUCTIONS

  • The applicants are advised to go through the admission process, prospectus, instructions and eligibility criteria before applying for the various Programmes offered by the College.
  • The medium of communication and instruction is English in the College.
  • Attendance is compulsory. A minimum of 75% attendance is required to appear for the Semester Examinations.
  • The use of mobile phone in the College campus is strictly prohibited.
  • Students must observe a sense of decorum and discipline in the college and in public places.

HOW TO APPLY? (விண்ணப்பிக்க வேண்டிய வழிமுறைகள்)

MANDATORY INSTRUCTIONS TO APPLY FOR ADMISSION

  • All applicants are required to apply online in the prescribed format with complete, correct information and attachments.
    விண்ணப்பதாரர்கள் நிகழ்நிலை(Online) மூலமாக பரிந்துரைத்த படிவத்தில் சரியான தகவல்களுடன் முழுமையாக பூர்த்திசெய்தும் மற்றும் தேவையான இணைப்புகளுடனும் விண்ணப்பிக்குமாறு கேட்டுக் கொள்ள படுகிறார்கள்…
  • Applications which are incomplete/incorrect in any respect and without the necessary uploads shall be summarily rejected. Before applying online, applicants are advised to go through the detailed guidelines given below.
    முழுமையாக பூர்த்தி செய்யாமலும் மற்றும் பிழைகளுடன் பூர்த்தி செய்யப்பட்ட விண்ணப்பங்கள் நிராகரிக்கப்படும் எனவே, விண்ணப்பதாரர்கள் நிகழ்நிலை(Online) மூலமாக விண்ணப்பிப்பதற்கு முன்பாக கீழே கொடுக்கப்பட்டுள்ள விவரமான வழிமுறைகளை கவனிக்குமாறு அறிவுறுத்தப்படுகிறார்கள்.
  • Kindly follow all the instructions. The college is not responsible for any loss.
    கீழே கொடுக்கப்பட்டுள்ள விதிமுறைகளைப் பின்பற்றவும் இதில் ஏற்படும் எவ்வித இழப்பிற்கும் கல்லூர் பொறுப்பேற்காது.
  • Application Forms will be available Online from 07.04.2020 onwards on the College Website www.auxiliumcollege.edu.in
    ஆன்லைனில் விண்ணப்பிபதற்கான விண்ணப்பங்கள் 07.04.2020 முதல் கிடைக்கப்பெறும் இணையதளம் www.auxiliumcollege.edu.in
  • Application Forms will NOT be sold in the College Office.
    கல்லூரி வளாகத்தில் விண்ணப்பங்கள் விற்பனை செய்யப்படாது.
  • Help desks are available in the Browsing centre of the college for applicants who need help for online registration and application process.
    விண்ணப்பங்கள் பூர்த்தி செய்ய கல்லூரி வளாகத்தில் உதவி மையங்கள் அமைக்கப்பட்டுள்ளது.
  • If the candidate wishes to apply for more than on Degree Programme (under the aided or unaided stream) the candidate may do so provided she submits separate application forms for each Programme opted by her.
    உதவி (Aided) மற்றும் சுயநிதி உதவி (Unaided) பிரிவில் எந்த பாடத்திற்கு வேண்டுமானாலும் மாணவியர்கள் விண்ணப்பிக்கலாம். ஒன்றிற்கு மேற்பட்ட பாடத்திட்டத்தில் விண்ணப்பிக்க வரும்புபவர்கள் தனித்தனியாக அதற்குரிய கட்டணம் செலுத்தி விண்ணப்பிக்க வேண்டும்.
  • Last date for the receipt of filled-in application forms for UG Programmes: Within 10 days from the publication of Hr. Sec. Results.
    இளங்கலைப் பட்டத்திற்கான பூர்த்தி செய்யப்பட்ட விண்ணப்பங்கள் பெறுவதற்கான இறுதி நாள் தேர்வு முடிவுகள் வெளியான பத்து நாட்களுக்குள்.
  • Last date for the receipt of filled-in application forms for PG Programmes (including MBA) : 30th September, 2020
    முதுநிலை பட்டத்திற்கான (முதுநிலை வணிக மேலாண்மை MBA அடங்கும்) பூர்த்தி செய்யப்பட்ட விண்ணப்பங்கள் பெறுவதற்கான இறுதி நாள்: செப்டம்பர் 30, 2020
  • Last date for the receipt of filled in application forms for M. Phil. Programmes: 5th July 2020
    ஆய்வியல் நிறைஞர் பிட்டத்திற்கான பூர்த்தி செய்யப்பட்ட விண்ணப்பங்கள் பெறுவதற்கான இறுதி நாள் : ஜீலை5, 2020
  • Applicants will have to register and pay the application fee to access the application form.
    விண்ணப்பதாரர்கள் விண்ணப்பங்களை பூர்த்தி செய்ய அனுமதி வேண்டுமெனில் முதலில் விண்ணப்பத்திற்கான கட்டணத்தை அதற்கென கொடுக்கப்பட்டுள்ள கட்டணம் செலுத்தும் வழிமுறையில் செலுத்திய பிறகே உங்களின் பதிவு நிறைவடையும்.

How to Register? (விண்ணப்பிக்கும் முறைகள்)

  1. Select the link ‘Apply Online’ on the official website of the College: www.auxiliumcollege.edu.in
    ஆன்லைன் பதிவினை தேர்வு செய்க.
  2. Choose the category of application whether UG/PG/MPhil./MBA.
    ஆன்லைன் பதிவில் இளங்கலை பட்டப்படிப்பு (UG) முதுகலை பட்டப்படிப்பு (PG) ஆய்வியல் நிறைஞர் பட்டப்படிப்பு (M.Phil) முதுகலை வணிக மேலாண்மை (MBA)  இவற்றல் எப்பிரிவு என்பதை தேர்வு செய்யும்.
  3. UG application will have two options namely AIDED and UN-AIDED. Applicant has to choose the desired type.
    இளங்கலை பாடப்பிரிவில் உதவி (Aided) மற்றும் சுயநிதி உதவிப்பபெறும் சரியான பிரிவினை தேர்வு செய்து விண்ணப்பிக்கவும்.
  4. Fill-in the required information.
    தேவையான அனைத்து விவரங்களையும் சரியாக பூர்த்தி செய்யவும்.
  5. Select ‘Payment’
    கட்டணம் செலுத்தும் முறையை தேர்வு செய்யவும்.

Application fee for Aided & Self-financed Programmes

உதவி (Aided) மற்றும் சுயநிதி உதவிக்கான (Unaided) பிரிவு விண்ணப்பங்கள் குறித்த விவரங்கள்

UNDERGRADUATE PROGRAMMES Rs. 150
POSTGRADUATE PROGRAMMES Rs. 300
MBA Rs. 1000
M.PHIL. PROGRAMMES Rs. 500
HOSTEL Rs. 100

 

இளங்கலை பாடப்பிரிவு(UG) Rs.150
முதுகலை பாடப்பிரிவு(PG) Rs.300
முதுநிலை வணிக மேலாண்மை(MBA) Rs.1000
ஆய்வியல்பட்டம் (M.Phil) Rs.500
விடுதி(Hostel) Rs.100
  1. You will be directed to the payment page.
    நேரடியாக கட்டணம் செலுத்தும் பக்கத்திற்கு செல்லும்.
  1. Select the mode of payment and complete the payment process.
    கட்டணம் செலுத்தும் முறையை சரியாக தேர்வு செய்து கட்டணத்தை செலுத்தவும்.
    # Payment for applications should be made ONLY through Saved card / Debit Card / Debit card with ATM PIN / Credit Card / Net Banking/UPI/Wallet.
    விண்ணப்பத்திற்கான கட்டணம் செலுத்தும் வழிமுறைகள் பற்று அட்டை (Debit Card) / எடிஎம் பின் உடன் டெபிட் கார்டு/கடன் அட்டை (Credit Card) / நிகர வங்கி (Net Banking) / ஓருங்கிணைந்த பரிவர்த்தனை தரவு (UPI)/மின் பணப்பை(wallet) மூலமாக மட்டுமே விண்ணப்பதிக்கான கட்டணத்தை செலுத்த வேண்டும்.
  1. On successful payment of the application fee, a user name and password will be sent by SMS and email to the registered mobile number and email id.
    கட்டண பரிவர்த்தனை முழுமையாக முடித்த நிலையில் பரிவர்த்தனை குறித்த தகவல்கள் மின்னஞ்சல் (E.mail) அல்லது குறுஞ்ச்செய்திகள் (SMS) வாயிலாக உங்கள் அலைப்பேசி எண்ணுக்கு தெரிவிக்கப்படும்.
  1. The applicant can log in through the username and password, to fill-in and edit the application form. The applicants those who apply for more than one programme kindly use the same email id and mobile number for all the programmes.
    விண்ணப்பதாரர் பெயர் மற்றும் கடவுச்சொல் மூலம் உள்நுழைந்து, விண்ணப்ப படிவத்தை நிரப்பவும் திருத்தவும் முடியும். ஒன்றுக்கு மேற்பட்ட நிரல்களுக்கு (Programmes) விண்ணப்பிப்பவர்கள் அனைத்து நிரல்களுக்கும் (Programes) ஓரே மின்னஞ்சல் ஐடி மற்றும் மொபைல் எண்ணை தயவுசெய்து பயன்படுத்தவும்.
  1. When the application is fully furnished with all the details required, the applicant should submit the application by selecting “Submit” option
    The applicant can login and edit the application before submitting the form; CHANGES CANNOT BE MADE after submitting the application.
    விண்ணப்பமானது தேவையான அனைத்து விவரங்களுடன் பூர்த்தி செய்யப்பட்டபின் Submit என்னும் பட்டனை பயன்படுத்தி Submit செய்யவேண்டும்.  மேலும் வண்ணப்பதாரர்கள் விண்ணப்பத்தினை Submit செய்வதற்கு முன்பே திருத்தங்களை மேற்கொள்வதோ அல்லது தாங்கள் வழங்கிய விவரங்களை சரிபார்த்து கொள்வதையோ செய்து கொள்ளலாம்.  ஆனால் விண்ணப்பத்தினை Submit செய்தப்பிறகு எந்தவிதமான திருத்தங்களையும் மேற்கொள்ள இயலாது.
  1. Applicants are requested to note down their application numbers and name of the programme for future reference
    வண்ணப்பதாரர்கள் தங்கள் விண்ணப்ப எண்கள் மற்றும் பாடநெறியின் பெயரை எதிர்கால குறிப்புக்காக குறிப்பிட்டுக் கொள்ளுமாறு கேட்டுக் கொள்ளப்படுகிறார்கள்.
  1. On successful submission of the application form the applicant will get a ‘successfully submitted’ notification.
    விண்ணப்பத்தினை Submit செய்தபிறகு வண்ணப்பதாரர்கள் Successfully submitted எனும் தகவலை கிடைக்கப் பெறுவீர்கள்.
  1. The furnished application is downloadable.
    பூர்த்தி செய்து விண்ணப்பிக்கப்பட்ட விண்ணப்பமானது பதிவிறக்கம் செய்யக்கூடியது.
  1. After furnishing and submitting the application form, the applicants should print the filled-in application form immediately, sign it, affix a passport size photo, get it signed by the Parent and attach the following documents to it:
    விண்ணப்பதாரர்கள் விண்ணப்பிக்கப்பட்ட விண்ணப்பத்தின் நகலை எடுத்து அதில் Passport அளவிலான புகைப்படத்தை ஓட்டி தங்களது கையொப்பத்தை இட்டு மற்றும்பெற்றோரின் கையொப்பத்தினையும் பெற்று கீழ்க்கண்ட சான்றிதழ்களையும் விண்ணப்பத்தோடு இணைக்கவேண்டும்.

Documents to be attached with the application:

  • A copy of community certificate
  • Copies of SSLC and Hr. Sec Marks Statements (for applicants to Undergraduate Programmes)
  • Copies of Marks Statements from Semester I to V of the Qualifying Udergraduate Programme (for applicants to Postgraduate Programmes)
  • Copies of Marks Statements from Semester I to III of the Qualifying Postgraduate Programme (for applicants to M.Phil. Programmes)
  1. If the applicant requires hostel accommodation, she can download (provided she has paid the Hostel application fee Rs. 100/- along with the college application fee), print the application, fill-in the required information and attach it along with the college application form.
  1. Applications to UG Programmes should reach the college within 10 days from the date of publication of Higher Secondary Results.
  1. The filled-in application form along with the copies of the documents should be posted/submitted to
                                            The Principal
                                            Auxilium College (Autonomous)
                                            Gandhi Nagar,
                                            Vellore 632006

    • Applicants to UG Programmes should fill-in their Hr. Sec. Marks when the results are published.
    • Applicants to PG Programmes should fill-in their UG marks for I, II, III, IV and V Semesters.
    • Applicants to M.Phil. Programmes should fill-in their PG Marks for I, II and III Semesters.
    • Applicants to M. Phil. Programme should have an aggregate of 55% in the PG Degree.

 Call for Interview:

Applicants will be called for interview by an email and SMS to the registered email id and mobile number.

On the day of Interview (the date and time of which will be intimated by SMS and email message), the Applicants should appear for an interview accompanied by Parents with the following documents:

 Applicants to UG Programmes:

  • Transfer and Conduct Certificates (original)
  • S.S.L.C. Book, Mark Sheet or its equivalent (original)
  • Hr. Sec. Mark Sheet (original)
  • Community Certificate (Candidates of B.C., M.B.C. and S.C./S.T. only) (original)
  • Two attested copies of Hr. Sec. Mark Sheet
  • Income Certificate signed by a Revenue Officer not less than the rank of a Deputy Tahsildar (original)
  • Other merit certificates like NSS, NCC, Girl Guide, Sports etc.
  • One copy of recent passport size photograph (not in school uniform)
  • Baptism Certificate and reference letter from the Parish Priest (Catholics only)
  • Students who have passed Examinations other than Tamil Nadu XII Std. Must produce the following:
    • Eligibility Certificate from the Thiruvalluvar University, Vellore
    • Original Pass Certificate, Migration Certificate
    • Attendance Certificate

Applicants to PG Programmes:

  • Transfer and Conduct Certificates (original)
  • S.S.L.C. Book, Mark Sheet or its equivalent (original)
  • Hr.Sec. Mark Sheet (original)
  • UG. Marks Sheets (I-V Semester) (original)
  • Community Certificate (Candidates of B.C., M.B.C. and S.C./S.T. only) (original)
  • Two attested copies of Hr. Sec. Mark Sheets and UG Mark Sheets
  • Income Certificate signed by a Revenue Officer not less than the rank of a Deputy Tahsildar (original)
  • Other merit certificates like NSS, NCC, Girl Guide, Sports etc.
  • One copy of recent passport size photograph (not in uniform)
  • Baptism Certificate and reference letter from the Parish Priest (Catholics only)
  • Students who have passed UG Examinations other than through the Thiruvalluvar University, must produce the following:
    • Eligibility Certificate from the Thiruvalluvar University, Vellore (original)
    • Original Pass Certificate, Migration Certificate (original)
    • Attendance Certificate (original)

Applicants to M. Phil. Programmes:

  • Transfer and Conduct Certificates (original)
  • S.L.C. Book, Mark Sheet or its equivalent (original)
  • Sec. Mark Sheet (original)
  • Marks Sheets (original)
  • Marks Sheets (I-III Semester) (original)
  • Community Certificate (Candidates of B.C., M.B.C. and S.C./S.T. only) (original)
  • Two attested copies of Hr. Sec. Mark Sheet, UG Mark Sheets and PG Mark Sheets (original)
  • Income Certificate signed by a Revenue Officer not less than the rank of a Deputy Tahsildar (original)
  •  Other merit certificates like NSS, NCC, Girl Guide, Sports etc.
  • One copy of recent passport size photograph (not in uniform)
  • Baptism Certificate and reference letter from the Parish Priest (Catholics only)
  • Students who have passed PG Examinations other than from the Thiruvalluvar University, must produce the following:
    • Eligibility Certificate from the Thiruvalluvar University, Vellore
    • Original Pass Certificate, Migration Certificate
    • Attendance Certificate

Points to Note for the candidates called for the interview:

  • The candidate who fails to appear for the interview on the day called for, will lose the seat.
  • If selected, the candidate should remit the prescribed fees (which will be intimated via SMS) immediately, failing which she will lose the seat.
  • The original certificates will be retained in the College Office and shall be returned only when the student completes the course.
  • Sufficient number of attested copies of the original should be kept by the candidate for future use, before submitting them to the College.
  • The seat will be forfeited if the student fails to attend class on the first day
  • Fees once paid will not be refunded on any account

If selected for admission after the interview the applicant will have to open a Bank Account at the Indian Overseas Bank, Auxilium College Branch, Gandhi Nagar, Vellore – 6, and therefore bring the following on the day of the interview:

  • Aadhaar Card (applicant’s)
  • PAN Card (the Parent’s PAN will suffice if the applicant does not have one)
  • 1000/- (for opening balance, ATM Card, Check Book charges)
  • 2 Passport Size Photographs

Cautionary Directions on Admission:

  • Requests for change/correction in the Application Form shall not be entertained under any circumstances after the submission of the application form. The College will not be held responsible for any consequences arising due to the furnishing of incorrect/incomplete details or failure to provide the required details.
  • Submitting the application does not guarantee a seat in the college.
  • Applying for hostel does not ensure hostel accommodation.
  • We do not collect any donations towards admissions.
  • We have no middlemen to procure seats.
  • Candidates are strongly advised not to give any money to anyone who promises av seat in any programme in Auxilium. For such transactions, the Management is certainly not responsible.